Λύκειο Ελληνίδων της Λάρισας
GR | EN
 
 
 
 
Ανακοινώσεις
Ανακοινώσεις για Μαθητές
Υλικό για Μαθητές
Φωτογραφίες
Βίντεο
 
:: Αρχική » Συχνές Ερωτήσεις
 
Συχνές Ερωτήσεις
 
Τι χοροί διδάσκονται στο Λύκειο των Ελληνίδων;
Διδάσκονται όλοι οι παραδοσιακοί χοροί της χώρα μας, όλες οι περιοχές της στεριανής και της νησιώτικης Ελλάδας.
Τα μικρά παιδιά μαθαίνουν όλους τους χορούς;
Χεράκια μικρότερα και μεγαλύτερα, αγοριών και κοριτσιών, πιασμένα σφιχτά, σχηματίζουν τον "κύκλο του χορού" και..... τον "καλοταξιδεύουν". Κινητικά μοτίβα ήδη γνώριμα, αλλά και κάποια πρωτοδιδαχθέντα, συνοδεύουν με κέφι τα τραγούδια μας, που κάθε χρόνο προσπαθούμε να μάθουμε όλο και περισσότερα από αυτά. Θεσσαλία, Ήπειρος, Μακεδονία, Δυτική Θράκη, Προποντίδα, νησιά Βορειοανατολικού Αιγαίου Επτάνησα, Κυκλάδες και Δωδεκάνησα είναι οι περιοχές που συγκροτούν τον κεντρικό άξονα του ρεπερτορίου των μαθημάτων. Τα μεγαλύτερα σε ηλικία και εμπειρία παιδιά έχουν επίσης την ευκαιρία μιας πρώτης προσέγγισης βασικών ρυθμών των περιοχών της Κρήτης, του Πόντου και της Καππαδοκίας.
Τι τμήματα υπάρχουν στο ΛΕΛ;

Υπάρχουν τμήματα για όλες τις ηλικίες και όλα τα επίπεδα εμπειρίας. Τα τμήματα ξεκινάνε από παιδιά ηλικίας 6 ετών μέχρι ενήλικες.

Τα τμήματα πως καθορίζονται;

Τα τμήματα χωρίζονται με βάση την εμπειρία των μαθητών και την τυχόν προηγούμενη ενασχόληση τους με παραδοσιακούς χορούς, καθώς και σύμφωνα με την ηλικία τους.

Πότε ξεκινάνε οι εγγραφές;

Οι εγγραφές αρχίζουν περί τα μέσα Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο.

Εγγράφονται και τα παλιά παιδιά;

Ναι, και τα παλιά παιδιά κάθε χρόνο ανανεώνουν την εγγραφή τους.

Πότε ξεκινάει η εκπαιδευτική περίοδος;

Τα μαθήματα παραδοσιακού χορού ξεκινάνε αρχές Οκτωβρίου και ολοκληρώνονται στα μέσα Ιουνίου.

Ποιοι μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα;

Μαθήματα μπορούν να παρακολουθήσουν τα παιδιά από ηλικία 6 ετών και πάνω. Ενήλικες αρχάριοι (οι οποίοι δεν έχουν ξανακάνει μαθήματα παραδοσιακού χορού και ενήλικες που έχουν κατά το παρελθόν παρακολουθήσει παραδοσιακούς χορούς.

Μπορούν οι γονείς να παρακολουθήσουν μάθημα των παιδιών τους;
Οι γονείς κατά την διάρκεια των μαθημάτων δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα για να μην αποσπάται η προσοχή των παιδιών έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την πρόοδο των παιδιών τους στο τέλος της χρονιάς όπου πραγματοποιείται ένα "ανοιχτό μάθημα" στο χώρο του Λυκείου των Ελληνίδων (αίθουσα "Ζήνα Πατέρα"). Επίσης κάθε δεύτερη χρονιά εναλλάξ πραγματοποιείται επίδειξη όλων των μαθητικών τμημάτων συνήθως στο κηποθέατρο.
Τα ανοιχτά μαθήματα γίνονται κάθε χρόνο;

Τα ανοιχτά μαθήματα γίνονται κάθε 2 χρόνια. Έτσι, εναλλάξ, τη μία χρονιά πραγματοποιείται ανοιχτό μάθημα και την επόμενη επίδειξη των μαθητικών τμημάτων.

Κάποιος που έκανε κάπου αλλού χορό μπορεί να συνεχίσει μαθήματα χορού στο Λύκειο των Ελληνίδων;
Βέβαια, κάποιος που επιθυμεί να ασχοληθεί με τον παραδοσιακό χορό πιο έγκυρα και πιο  μεθοδικά, μπορεί να συνεχίσει τα μαθήματα χορού σε ένα από τα τμήματα του, δεδομένου ότι στο λύκειο των Ελληνίδων λειτουργούν πολλά τμήματα διαφορετικών ηλικιών και επιπέδων.
Η ομάδα παραστάσεων του Λυκείου των Ελληνίδων από ποια τμήματα προέρχεται;
Ένα μεγάλο μέρος προέρχεται από το φυτώρια του Λυκείου των Ελληνίδων. Οι μαθητές του επί σειρά ετών έχουν μυηθεί στα μυστικά της κίνησης των παραδοσιακών χορών. Αλλά και από τα τμήματα των ενηλίκων προέρχεται ένας αριθμός χορευτών για τη μεγάλη ομάδα, κυρίως όσοι από αυτούς επιθυμούν να ασχοληθούν συστηματικά με τον παραδοσιακό χορό. Τα τελευταία χρόνια στα ταξίδια και στις παραστάσεις στο εξωτερικό συμμετέχουν μέλη από πολλά  τμήματα ενηλίκων του Λυκείου.
Γιατί είναι αναγκαία σήμερα η διδασκαλία του παραδοσιακού χορού στους νέους και τι έχει να προσφέρει στο σύγχρονο άνθρωπο;

Εμείς σήμερα εκπαιδεύουμε τους ανθρώπους του αύριο. Φυσικά τους εκπαιδεύουμε στα πανεπιστήμια, τα οποία προσφέρουν κατάρτιση στην τεχνολογία, στη μηχανική, στη φιλοσοφία, στην οικονομία κ.τ.λ. Ωστόσο, δεν υπάρχει ούτε ένα μάθημα που να αναφέρεται στην εσωτερική ψυχική ανάπτυξη του φοιτητή. Έτσι ένας καλά καταρτισμένος μάνατζερ, που αποφοιτά από κάθε πανεπιστήμιο, μπορεί να είναι τέλειος στην τεχνολογική του κατάρτιση, αλλά στην πρώτη σύγκρουση με τους συνεργάτες του δεν θα χρησιμοποιήσει την πανεπιστημιακή του μόρφωση, παρά αυτή που διαμορφώθηκε στους δρόμους της πόλης που ζει, επικαλούμενος τη νοημοσύνη του χωριού που μεγάλωσε. Και εδώ ακριβώς, φαίνεται η εντοπιότητα της παράδοσης. Τα τεχνικά μαθήματα του πανεπιστημίου δεν αναφέρονται στη σταθερότητα του χαρακτήρα του, αλλά τη θεωρούν δεδομένη. Στην κρίση του μάνατζερ από τη μια χρειάζεται τεχνική κατάρτιση, για να πετύχει τους στόχους της δουλειάς του και να υπογραμμίσει την πρόοδό του και από την άλλη χρειάζεται μια ευαισθησία και μια καλλιέργεια για να μπορέσει να συνεννοηθεί και να επικοινωνήσει με τους συνεργάτες του.

Στη διαμόρφωση των αποφάσεων του συμβάλλουν όχι μόνον η επιστημονική μόρφωση, αλλά και κάθε τι που διέπλασε το χαρακτήρα του, ό,τι έχει ριζώσει βαθιά μέσα του και διέπει και διευθύνει το υποσυνείδητό του. Το δέντρο της παράδοσης απλώνει τις μυστικές του ρίζες μέσα στη ζωή μας, και χωρίς καλά-καλά να το καταλάβουμε, κάποτε ρυθμίζει τη ζωή μας. «Η φωνή που γροικάς, δεν είναι δική σου, δεν μιλάς εσύ, μιλούν αρίθμητοι πρόγονοι μέσα σου».

Έτσι σ` ένα νέο σήμερα, στη διάπλαση του χαρακτήρα του, δεν αρκεί η διδασκαλία μαθημάτων τεχνικών μαθημάτων ή φιλοσοφίας. Χρειάζονται μαθήματα, τα οποία θα ταλαντεύουν και θα δονούν στο υποσυνείδητο τις ρίζες του, ενδυναμώνοντάς τον και αναπτύσσοντας την κραταιά προσωπικότητά του.

Γι` αυτό εμείς προτείνουμε τους ελληνικούς χορούς όχι ως μάθημα, αλλά ως κοινωνική λειτουργία, σαν μήνυμα, σύνοψη ανθρωπιάς και βάση για μια αντίληψη ζωής. Γιατί οι χοροί δεν είναι να τους κατανοείς, όπως τ` άλλα μαθήματα, αλλά να τους βιώνεις. Βιώνοντας συγχρόνως και τις αξίες τους, σαν αξίες ζωής. Αυτές είναι η τιμή, η ευσέβεια, η ανδρεία, η αρετή, η ηθική, η ελευθερία, η αγνότητα, η τιμιότητα, η γενναιοφροσύνη, η φιλοτιμία και άλλες. Τα βαθύτερα χαρακτηριστικά τους είναι η αρχοντιά, η ποίηση, η εσωτερικότητα, η εκφραστική πυκνότητα, η χρηστικότητα, η μοναδικότητα, η ταυτότητα.

Οι φορεσιές στις παραστάσεις, εκδηλώσεις, παρελάσεις ανήκουν στο Λύκειο των Ελληνίδων;
Ναι, όλες οι φορεσιές ανήκουν στο Λύκειο των Ελληνίδων. Στην κάτω αίθουσα του ΛΕΛ λειτουργεί η ιματιοθήκη, στην οποία είναι ταχτοποιημένες οι 900 και πλέον υπέροχες φορεσιές και τα πλούσια κοσμήματα. Η ιματιοθήκη συνεχώς εξοπλίζεται με καινούργιες φορεσιές όπως πρόσφατα η φορεσιά των Φαρσάλων.
Το κτήριο που στεγάζεται το Λύκειο των Ελληνίδων ανήκει στο Λύκειο των Ελληνίδων;
Το κτήριο είναι ιδιοκτησία του Λυκείου των Ελληνίδων. Περίπου 400 τετραγωνικά αφιερωμένα στην παράδοση. Στην κάτω αίθουσα είναι η ιματιοθήκη. Στο ισόγειο είναι τα γραφεία, η αίθουσα αναμονής, και η μεγάλη αίθουσα - κάτω αίθουσα στην οποία γίνονται τα μαθήματα, ενώ στα σεμινάρια και στις εκδηλώσεις λειτουργεί και ως χώρος αναμονής (φουαγέ), Στον επάνω όροφο είναι η μεγάλη αίθουσα πλήρως εξοπλισμένη με υλικοτεχνική υποδομή για την καλύτερη διεξαγωγή του μαθήματος, σεμιναρίων εκδηλώσεων, εκθέσεων κ.α.
Γίνονται δωρεές και χορηγίες στο Λύκειο των Ελληνίδων;

Το οικόπεδο στο οποίο στεγάζεται το οίκημα είναι δωρεά των μεγάλων ευεργετών του Λυκείου των Ελληνίδων των αδελφών Αβέρωφ (των αειμνήστων Ευαγγέλου και Μιχαήλ Αβέρωφ). Η επάνω αίθουσα είναι αποκλειστικά δωρεά της μεγάλης ευεργέτιδας του Λυκείου των Ελληνίδων Ζήνας Πατέρας. Ωστόσο σε τακτά διαστήματα γίνονται μικρότερες δωρεές από συμπολίτες οι οποίοι συμπαρίστανται και βοηθούν τους σκοπούς του Λυκείου των Ελληνίδων.

Οι Χορηγίες προς το Λύκειο των Ελληνίδων είχαμε από το Υπουργείου Πολιτισμού, την ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΔΕΛΤΑ ΑΕ (Ίδρυμα Α. ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ), ΙΔΡΥΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Σ. ΩΝΑΣΗΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ, (ΔΕΥΑΛ) Δημοτική Επιχείρηση ΄Υδρευσης και Αποχέτευσης Λάρισας, ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΔΕ ΤΕΕ Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας, Δημήτρης (Τάκης) Διαμάντος Αρχιτέκτων, Λάκης Λέκκας Πολ. Μηχανικός, καθώς και άλλοι.